بهترین و جذاب‌ترین شعارهای تبلیغاتی دنیا

بهترین و جذاب‌ترین شعارهای تبلیغاتی دنیا کدام‌ها هستند؟

برندهای مشهور دنیا شعارهای تبلیغاتی خاصی دارند که بعضی از آنها جذاب و به‌یادماندنی هستند. در واقع این برندها توانسته‌‌اند این کار سخت یعنی انتخاب شعار تبلیغاتی خوب را به درستی انجام بدهند. هدف از انتخاب شعار چیست؟ هدف از شعار این است که پیام کلیدی شرکت را در ذهن مشتری حک کند. به نحوی که اگر یک مشتری حتی همه‌ی تبلیغات یک شرکت را فراموش کند، بتواند شعار آن را به یاد بیاورد. امروز معرفی می‌کنیم که بهترین و جذاب‌ترین شعارهای تبلیغاتی دنیا کدام‌ها هستند؟ با آرت باکس همراه باشید.

بهترین و جذاب‌ترین شعارهای تبلیغاتی دنیا کدام‌ها هستند؟

۱. نایکی (Nike): فقط انجامش بده!

نایکی در واقع با این شعار، یک طرز فکر جدید را مطرح کرده است.

این شعار، شما را تشویق می‌کند تا به این مطلب فکر کنید که برای سالم بودن و داشتن تناسب اندام، لازم نیست ورزشکار حرفه‌ای باشید یا در میدان‌های ورزشی حماسه بیافرینید.

اگر می‌خواهید ورزش کنید، کافی است که آن را انجام بدهید، به هر شکل و روشی که برای‌تان مقدور است.

البته بعید است آژانس تبلیغاتی Kennedy + Wieden که این شعار را برای نایکی برگزیده‌ است، از ابتدا می‌دانسته که این شعار در نهایت منجر به تغییر رویه در این شرکت می‌شود.

محصولات نایکی پیش از این بیشتر به دوندگان ماراتون اختصاص داشت،

رشته‌ای که یکی از سخت‌ترین رشته‌‌های ورزشی است.

اما کمپین تبلیغاتی «فقط انجامش بده!» دامنه‌ی فعالیت‌های این شرکت را گسترش داد.

۲. لورئال (L’Oréal): چون لایقش هستید

همه دوست دارند که لایق باشند.

کسانی که این شعار عالی را برای لورئال انتخاب کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که زنان دوست دارند زیبا، دوست‌داشتنی و لایق به نظر برسند.

این شعار هم در واقع درباره‌ی محصولات این شرکت نیست

بلکه درباره‌ی نتیجه‌ی نهایی است که استفاده از محصولات این شرکت به دنبال دارد.

۳. اپل (Apple): متفاوت بیندیش!

این شعار برای اولین بار در یکی از تبلیغات تلویزیونی اپل به نمایش درآمد.

این عبارت به کمپین تبلیغاتی شرکت آی‌بی‌ام (IBM) یعنی کمپین Think IBM اشاره دارد.

به زودی این شعار در تمام انواع تبلیغات این شرکت به کار رفت با اینکه در آن زمان، این شرکت هیچ محصول جدید قابل توجهی ارائه نکرده بود.

به سرعت مردم فهمیدند که کامپیوترهای ساخت شرکت اپل، مانند کامپیوترهای قدیمی نیستند

و کاربران این کامپیوترها پس از استفاده از آنها، خلاقیت و کیفیت را تجربه کردند.

به نقل از فوربس (Forbes)، ظرف یک سال بعد از انتشار این تبلیغات، ارزش سهام شرکت اپل سه برابر شد.

گرچه این شعار امروزه تغییر کرده و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد،

اما هنوز هم کاربران اپل خود را در میان افرادی می‌بینند که متفاوت می‌اندیشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X