خاص‌ترین و ماندگارترین کمپین‌های تبلیغاتی جهان

خاص‌ترین و ماندگارترین کمپین‌های تبلیغاتی جهان را بشناسیم

حتماً تا به حال چندین و چند بار نام کمپین تبلیغاتی به گوش‌تان خورده است و شنیده‌اید که شرکت‌ها و برندهای مختلف هر یک کمپین تبلیغاتی خاص خودشان را دارند و حتی گاهی برای محصول خاص یک کمپین خاص شکل می‌گیرد. اما واقعاً کمپین تبلیغاتی یعنی چه؟ کمپین تبلیغاتی یک دسته تبلیغ است که حول یک پیام متمرکز شده اند. در کمپین تبلیغاتی از مجاری مختلف بازاریابی برای رساندن این پیام استفاده می‌شود. همچنین زمان بندی برای این کمپین ها بسیار مهم است. امروز در آرت باکس در نظر داریم خاص‌ترین و ماندگارترین کمپین‌های تبلیغاتی جهان را بشناسیم. با ما همراه باشید.

خاص‌ترین و ماندگارترین کمپین‌های تبلیغاتی جهان را بشناسیم

۱. گروه فرآوری شیر کالیفرنیا

 

کمپین‌ تبلیغاتی شیر کالیفرنیا

 

این گروه با استفاده از شعار «شیر داری؟» توانست فروش شیر در کالیفرنیا را تنها طی یک سال ۷ درصد افزایش دهد.

اما این پایان داستان نبود و این شعار از مرزها عبور کرد و تا امروز هم می‌‌توانید میلیون‌ها شعار را با عنوان «فلان محصول را داری؟» ببینید.

اما به این نکته توجه کنید که هدف این شعار اصلا کسانی که شیر مصرف نمی کنند نبود

و تنها روی مشتری های قبلی سرمایه‌گذاری می کرد.

پس، لازم نیست همیشه به دنبال مشتری های جدید برای خدمات یا محصولات خود باشید.

گاهی باید مشتری های فعلی خود را به استفاده بیش تر از محصولاتتان ترغیب کنید؛

در واقع باید کاری کنید که مشتری های شما حامی‌تان باشند و از محصول و خدمات شما لذت ببرند.

۲. داو

 

کمپین‌ تبلیغاتی داو

 

«دنیایی را تصور کنید که در آن زیبایی منبع اعتماد به نفس باشد، نه اضطراب.»

این جمله در واقع شعار کمپین تبلیغاتی شرکت داو (Dove) بود

که به زیبایی واقعی فکر می کرد و البته با استقبال زیادی هم روبه‌رو شد.

آنها تبلیغی ساختند که در طی آن یک آزمایش اجتماعی به نمایش در می‌آمد؛

از یک چهره‌نگار اداره‌ی تحقیقات پلیس امریکا (FBI) درخواست شد دو طرح از هر یک از زنان داوطلب این تحقیق رسم نماید.

یکی از این طرح‌ها بر اساس توصیفات خودِ آن زن ترسیم می‌شد و طرح دیگر بر اساس توصیفات یک غریبه.

جالب است بدانید که این دو تصویر کاملا متفاوت بودند.

داو این نتایج را همراه با این آمار قابل توجه ارائه داد که تنها ٪۴ از زنان در سراسر دنیا خود را زیبا می‌دانند.

و اما نتایج: این ویدئوها بیش از ۱۱۴ میلیون بار دیده و ۳.۷۴ میلیون بار به اشتراک گذاشته شدند

چون به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کردند و مردم هم پیام شرکت داو را شنیدند.

۳. اپل

 

کمپین‌ تبلیغاتی اپل

 

از  خاص‌ترین و ماندگارترین کمپین‌های تبلیغاتی جهان مک (mac)، شعار «از مک استفاده کن» عملکرد خیره‌کننده تری داشت.

نزاع بین سیستم عامل مک و کامپیوترهای ویندوزی تبدیل به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی اپل شد.

در سال اول به کارگیری این کمپین اپل توانست سهم خود را در بازار ٪۴۲ درصد افزایش دهد.

این کمپین تبلیغاتی هر آنچه لازم بود مشتری ها در مورد محصولات اپل بدانند، بدون اینکه مشخصات را در بوق و کرنا کند، به آنها ارائه می‌داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X