اصول طراحی لوگوی حرفه‌ای، موثر و مدرن چیست؟  لوگو یک نشانه ی گرافیکی است که می تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از اینها طراحی شود. لوگو به وسیله شرکت های تجاری، سازمان ها یا افراد استفاده میشود تا به این طریق نوع خدمات، اهداف، شغل و محصولشان را سریعتر به مخاطب معرفی کنند. بنابراین توجه به اصول طراحی لوگوی آن‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد. امروز در آرت باکس شما را با اصول طراحی لوگوی حرفه‌ای، موثر و مدرن آشنا می‌کنیم.

لوگو چیست؟

نشان‌واره یا لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات و محصولات  است.
هم‌چنین می‌تواند ویژگی‌ها و صفات شرکت‌ها را شرح دهد.
اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثیل‌ها، لباس نیروهای نظامی، نشان‌ها، فیلم‌ها و حتی پرچم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوگو چهره هر برند است.

بنابراین طرح آن اهمیت زیادی دارد.

اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود برای برندسازی بسیار باارزش خواهد بود.

طراحی یک لوگوی موثر برای یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر اقلام گرافیکی دارد.

داشتن دانش کافی، تجربه و خلاقیت از گزینه‌هایی است که هر طراح لوگو، آرم و نشانه قوی و حرفه‌ای باید واجد آن باشد.

اصول طراحی لوگوی حرفه‌ای، موثر و مدرن چیست؟

لوگو باید:

  • ساده باشد.
  • با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.
  • عمر بالای 10 (برخی عمر یک نسل یعنی بین 30 تا 40 سال را ذکر کرده‌اند) سال داشته باشد.
  • قابلیت تک رنگ شدن داشته باشد.
  • (امروزه لوگوهایی برای یک محصول یا خدمات از یک شرکت طراحی می‌شوند که نیازی به قابلیت تک رنگ شدن ندارد، به کاربری لوگو در طولانی مدت توجه کنید!).
  • قابلیت کوچک شدن در ابعاد 1 سانتی متر را دارا باشد.
  • ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.
  • وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.
  • تناسب عوامل مورد استفاده کاملا رعایت شود.
  • منحصر به فرد باشد!

تیم طراحی آرت باکس با توجه به تمامی فاکتورهای مهم و حیاتی، بهترین لوگو مناسب برای کسب و کار شما را طراحی و در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر تا به حال اقدام به طراحی و انتخاب لوگوی‌تان نکرده‌اید، همین حالا آرت باکس را امتحان کنید.

برای مشاهده لوگوهای آماده آرت باکس، کلیک کنید.