بایدها و نبایدهای طراحی لوگو چیست؟ لوگو یک نشانه گرافیکی است که میتواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از اینها طراحی شود. لوگو به وسیله شرکت های تجاری، سازمان ها یا افراد استفاده میشود تا به این طریق نوع خدمات، اهداف، شغل و محصولشان را سریعتر به مخاطب معرفی کنند. بنابراین توجه به اصول طراحی لوگوی آنها اهمیت فوقالعادهای دارد. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد. امروز در آرت باکس شما را با اصول طراحی لوگوی حرفهای، موثر و مدرن آشنا میکنیم.
لوگو چیست؟
نشانواره یا لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات و محصولات است. همچنین میتواند ویژگیها و صفات شرکتها را شرح دهد. اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثیلها، لباس نیروهای نظامی، نشانها، فیلمها و حتی پرچمها مورد استفاده قرار میگیرد. لوگو چهره هر برند است.
بنابراین طرح آن اهمیت زیادی دارد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود برای برندسازی بسیار باارزش خواهد بود. طراحی یک لوگوی موثر برای یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر اقلام گرافیکی دارد. داشتن دانش کافی، تجربه و خلاقیت از گزینههایی است که هر طراح لوگو، آرم و نشانه قوی و حرفهای باید واجد آن باشد.
بایدها و نبایدهای طراحی لوگو
لوگو باید:
- ساده باشد.
- با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.
- عمر بالای 10 (برخی عمر یک نسل یعنی بین 30 تا 40 سال را ذکر کردهاند) سال داشته باشد.
- قابلیت تک رنگ شدن داشته باشد.
- (امروزه لوگوهایی برای یک محصول یا خدمات از یک شرکت طراحی میشوند که نیازی به قابلیت تک رنگ شدن ندارد، به کاربری لوگو در طولانی مدت توجه کنید!).
- قابلیت کوچک شدن در ابعاد 1 سانتی متر را دارا باشد.
- ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.
- وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.
- تناسب عوامل مورد استفاده کاملا رعایت شود.
- منحصر به فرد باشد!
تیم طراحی آرت باکس با توجه به تمامی فاکتورهای مهم و حیاتی، بهترین لوگو مناسب برای کسب و کار شما را طراحی و در اختیارتان قرار میدهد.
اگر تا به حال اقدام به طراحی و انتخاب لوگویتان نکردهاید، همین حالا آرت باکس را امتحان کنید.
برای مشاهده لوگوهای آماده آرت باکس، کلیک کنید.