شاید این سوال ها برای شما هم پیش آمده باشد: که چرا به خرید محصولات یک برند علاقه دارید؟ بعد از مدتی فکر کردن احتمالاً به این نتیجه میرسید که آن محصول را خریدهاید چون بستهبندی آن برای شما جذاب بوده است. بسیاری از اوقات افراد محصولی را خریداری میکنند که به آنها حس خوبی میدهد. این هدف بستهبندی است. اگر بستهبندی اصولی و خلاقانه باشد باعث فروش محصول میشود. یک بستهبندی هوشمندانه مشتری را جذب میکند و پیام مورد نظر شما را به او میرساند. آرت باکس امروز به معرفی بهترین و خلاقانهترین بستهبندیهای سال 2016 میپردازد.
بهترین و خلاقانهترین بستهبندیهای سال 2016
بسته بندی سس سویا 丸莊醬油 توسط هان-چینگ هوانگ
丸莊醬油 نام یک برند سس سویای مشهور در تایوان است
اما بستهبندی محصولات آن هنوز شکل سنتی و ساده خود را حفظ کردهاند.
بنابراین در پی برندسازی مجدد شرکت، هان-چینگ هوانگ طراحی مجدد logotype و دیزاین تازه بستهبندی سس سویا را در پیش گرفت.
این نسخه تازه از طراحی بستهبندی به خصوص برای آن دسته از افراد یا گردشگرانی مناسب است که قصد خرید سس سویا به عنوان سوغاتی یا هدیه فصلی را دارند.
بستهبندی شیر موز توسط دانگووک یون
چه اتفاقی میافتاد اگر میتوانستید با پوست کندن و فشار دادن یک عدد موز تازه از آن شیر موز واقعی بنوشید؟
این بطری شیر موز طوری بستهبندی شده است که یک موز واقعی را برایتان تداعی میکند.
با یادآوری احساس و خاطره پوست کندن یک موز، این ایده بستهبندی میتواند ضمن تداعی حس گاز زدن از یک موز واقعی، بر روی تازگی و شیرینی شیر موز فوق نیز تاکید کند.
این مورد یکی از بهترین و خلاقانهترین بستهبندیهای سال 2016 است
بستهبندی انبردست به شکل ساس توسط ایگور میتین
نقاشی بستهبندی با رنگهای برند کار سختی نیست
اما این شرکت قصد دارد تا تصویر انبردست را درون تصویر دیگری حل کند.
بنابراین، به استخدام کسی روی آورد تا بتواند چنین تغییری را به سرعت اعمال کند.
در نتیجه، ایده طراحی این ساسها مطرح شد.
شکل بدن بیشتر ساسها شبیه به انبردست است.
فک و دندانهای قدرتمند آن ها شکل انبردست را برای ما تداعی میکنند.
ساسها در اندازه و شکلهای مختلف موجود در طبیعت به ما اجازه طراحی و نمایش انواع مختلف انبردست ها را میدهند.
رنگ بدن ساسها (زرد و مشکی) مشابه با ساختار انبردست ها، به ترکیب همه تصاویر ساسها با کل مجموعه برند منجر میشود.
بستهبندی نیدار آبمیوه
این هم یکی دیگر از بهترین و خلاقانهترین بستهبندیهای سال 2016 است.
بسیاری از نوشیدنیها به علت قیمت پایین و شرایط راحت و مناسب در بستهبندیهای Tetra Pak کارتونی عرضه میشوند.
برای نوشیدن از یک بسته Tetra Pak شما باید از یک نی استفاده کنید
که معمولا به دلیل اتصال به خارج از Tetra Pak آسیبپذیر نیز هست.
علاوهبراین، با توجه به جنس پلاستیکی و پوشش وینیلی نیها بنا به یک سری دلایل بهداشتی، منابع فراوانی به هدر میروند.
در این بستهبندیهای جدید، جنس نی و Tetra Pak هر دو از یک تکه کاغذ است.
با توجه به افزایش احتمال سالم ماندن نی و عدم نیاز به هر گونه ماده تشکیلدهنده اضافی، محیطزیست و فضا هر دو حفظ میشوند.
بستهبندی گوشپاککنهای “Lawna” توسط آن هوانگ
این نمونه طراحی بستهبندی نقشی جالب برای استفاده از بستههای گوشپاککن و تعامل بیشتر با مردم را ایفا میکند.
این نوع بستهبندی بسیار جذابتر از بستهبندیهای موجود در بازار است.
قسمت جالب این طراحی، بدن گوسفند است که ساخته شده از یک تکه کاغذ محکم، قابلیت تا شدن و تشکیل سطحی صاف و آسان برای ذخیرهسازی را دارد.
بستهبندی “قدرت را بنوش” توسط کریستین ریورا
کریستین ریورا با جسارت فراوان دست به طراحی این لیوانهای کاغذی با الهام از جنگ ستارگان زد.
استفاده از نی به عنوان ادامه شمشیر نوری حتما توجه افرادی را به سوی خود جلب خواهد کرد.
بستهبندی غذای حیوانات خانگی “Bon Appetite” به وسیله مارسال پی
طراحی بستهبندی پیشنهادی برای غذای حیوانات خانگی “Bon Appetite” محصول شرکت “Affinity Ultima” مخصوص خط تولید یک نوع غذای سگ کوچک است.
ایده اصلی، القای طعم عالی آن بود
بنابراین درب قرمز بستهبندی محصول، زبان آویزان یک سگ خوشحال را تداعی میکند.
این طراحی غیرمنتظره و البته چشمنواز است.
بستهبندی کیک “Marais” توسط استودیو طراحی گرافیک “Latona Marketing Inc.”
معمولا جعبههای هدیه به سادگی و با نظمی قراردادی کیک را در خود جای میدهند.
به هر حال، بستهبندی جعبههای کیکهای جداگانه ما با بقیه تفاوت دارد.
ما با تمرکز بر روی یک نمونه طراحی، ضمن کاهش هزینهها از کل شش سطح موجود استفاده میکنیم.
به این ترتیب امکان خلق مجدد هر نوع صفحه کلید فراهم میشود.
با بکارگیری طراحی فوق، شرایط مناسب برای ساخت صفحه کلید در ابعاد مختلف، از صفحه کلیدهای کوچک گرفته تا پیانوهای بزرگ 88 کلیدی و حتی بزرگتر نیز به وجود میآید.
ایده طراحی بستهبندی عسل “Abeeja” از سوی آندرس گوئررو
“Abeeja” نام یک پروژه شخصی متعلق به یک تهیهکننده محلی کوچک است که دوست دارد عسل تولیدی خود را تا جای ممکن به مقاصد دور دست صادر کند.
زنبورهای کارگر با پرواز در مزارع گل لیموی “مورسیا” به جمعآوری گردهها میپردازند.
زنبورها با استفاده از این گردهها عسلی را تولید میکنند که تا حد کمی طعم لیمویی دارد.
بستهبندی قابل استفاده مجدد چاقو توسط الی جانگ
هدف از اجرای این پروژه طراحی یک نوع بستهبندی چاقو در سایه برندی پر سابقه، حافظ محیطزیست و کیفیت محصول و در عین حال چند کاربردی است.
با توجه به عنصر طول عمر محصول، الی جانگ به طراحی یک نوع بستهبندی چوبی خاص برای چاقوی سرآشپز “Victorinox Rosewood” روی آورد.
نکته این بستهبندی نه فقط ایفای نقشی محافظتی طی روند حملونقل
بلکه کاربرد بلند مدت و روزمره آن برای مصرفکننده و طراحی یک نوع محفظه است که قابلیت استفاده به عنوان یک تخته گوشت را نیز داشته باشد.
این مورد قطعا یکی از بهترین و خلاقانهترین بستهبندیهای سال 2016 است.
برگرفته از وبسایت آرتی