پرش به محتوا

تزیین منزل با میوه درخت کاج

تزیین منزل با میوه درخت کاج

شب یَلدا یا شب چلّه یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است.در این جشن، طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم‌کرهٔ شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود. یلدا به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) گفته می‌شود. خانواده‌های ایرانی در شب یلدا، معمولاً شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایج‌تر از همه هندوانه و انار را مهیا و دور هم سرو می‌کنند. همه ما دذوست داریم برای میهمانی شب یلدا منزل‌مان را فوق‌العاده خاص و زیبا و البته پاییزی کنیم. تزیین منزل با میوه درخت کاج می‌تواند ایده‌ای فوق‌العاده و صد البته مقرون به صرفه باشد.

تزیین منزل با میوه درخت کاج

پس از سرو تنقلات، قصه‌گویی بزرگان خانواده برای دیگر اعضای فامیل و همچنین فال‌گیری با دیوان حافظ رایج است. اگه هنوز تزیینات خاصی برای شب یلدا تدارک ندیدین فقط و فقط به میوه درخت کاج بسنده کنین که خودش فضارو درست میکنه!👍😍
میوه درخت کاجو اول بشورین مخصوصا اگه میخواین برای تزیین میز غذا خوری ازش استفاده کنین. ممکنه بعد شستن پره هاش به سمت خودش جمع بشه اما بهش فرصت بدین تا خشک بشه و دوباره به حالت اولش برگرده.

میتونین اونارو با اسپری رنگ رنگ کنین یا با قلمو فقط سر پره‌هاشو هر رنگی که دوست داشتین بزنین.
این رنگ میتونه هماهنگ با ظرف یا دستمال سفره‌های شما باشه و یا با هر تززین دیگه‌ای که دارین ست باشه.

یا اینکه اونارو با نخ روبان یا کنف به یه شاخه درخت آویزون کنین و ما بینشون برگ های برای تزیین اضافه کنین.

اگه از شمع یا عود استفاده مکنین این میوه های درخت کاجو اطرافش بچنینین تا فضای قشنگی ایجاد کنن.

آخرین پیشنهاد این که اگه اونارو توی محیطی متمرکز میذارین از روی شومینه گرفته تا وسط میز پذیراییتون از لابه لای اونا ریسه لامپ‌های کوچیک رد کنین!

 

در عکس‌های زیر نمونه‌هایی از انواع تزیین با میوه درخت کاج رو میبینیم:

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب
0
سبد خرید
جستجو