لوگوی برندهای معروف به صورت اتفاقی انتخاب نشدهاند و پشت طراحی هر یک از آنها هدفی ویژه وجود دارد. اگرچه ممکن است برخی از آنها واقعا معنایی نداشته باشند، اما در مقابل برخی دیگر قصد دارند به طرز ماهرانهای پیامی را منتقل کنند. بیایید ببینیم معروفترین لوگوهای جهان از نظر معروفترین طراحان جهان چه پیامی دارند.
معروفترین لوگوهای جهان از نظر معروفترین طراحان جهان
حتماً قبلاً این لوگو که حالا دیگر به نماد شهر نیویورک بدل شده، به چشمتان خورده است.
مین دو از آژانس Base میگوید:
“این لوگو که به دست میلتون گلیزر طراحی شده، یک لوگوی جامع است که هر کسی میتواند آن را به خود اختصاص دهد.
لوگو حالا تبدیل به نشان اختصاصی N.Y.C شدهاست.”
در بین خطوط بزرگ سفیدی که از روی حروف لوگوی IBM میگذرند، پیامی پنهان نهفته است.
اگر به پایین حرف M دقت کنید، خطوط سفید دو علامت تساوی ایجاد کردهاند که پیام عدالت و مساوات را در خود دارد.
آرمین ویت از Under Consideration میگوید:
“این لوگو توسط پاول راند طراحی شده و از معدود لوگوهاییست که تا تمدن بشری وجود دارد، میتواند باقی بماند.”
که البته رویای هر لوگو هم همین است!
این لوگو شما را به یاد خودروهای لوکس و گرانقیمت میاندازد.
بله درست است، فراری!
لوگوی این شرکت یک اسب بلند شده روی ۲ پا در یک زمینه زرد رنگ است که معمولا حروف S F به علامت «Scuderia Ferrari» در پایین آن مشاهده میشود.
این آرم در حقیقت مربوط به یک خلبان بسیار ماهر ایتالیایی در جنگ جهانی اول است.
توبی سوثگیت از Brand Union میگوید:
“این لوگو را اترو فراری طراحی کرده و با اشارهی ضمنی به قدرت، جادو، سرعت و رقابت، به خوبی با این برند متحد میشود.”
و حالا میرسیم که لوگویی که از دوران کودکیمان خاطرات خوشی را برای همگی ما رقم زده است.
بله درست است، لوگوی دیزنی!
جان پائولینی از Sullivan:
“لوگوی این برند، به گونهایست که هرجا ترکیبی از سه دایره به چشم بخورد، دیزنی را به خاطر میآورد.”
برگرفته از وبسایت آرتی
تا اینجا با معروفترین لوگوهای جهان و دیدگاه معروفترین طراحان لوگوی جهان آشنا شدید.
مجموعه مطالب جالب و خواندنی آرت باکس را از دست ندهید.