پرش به محتوا

چه دیواری دیوار تاکیدی‌ست؟

چه دیواری دیوار تاکیدی‌ست؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در دکوراسیون داخلی به چشم میاد همین دیوار تاکیدیه حتما شما هم متوجه تاثیر زیاد اونا در محیط منزل شدین. منظور همون دیواریه که به محض ورود به هر خونه‌ای به چشمتون میاد و اگه صاحب خونه بهش دقت کرده باشه و براش وقت و انرژی خاصی گذاشته باشه چش‌نواز ترین قسمت خونش همین دیواره. این دیوار تاکیدی که در ادامه تعریف دقیق‌تری ازش میگیم تایر زیادی روی دکوراسیون خونه شما داره و بسته به اینکه شما به چه روشی اونو از دیوارهای دیگه مجزا کرده باشین روی سایر وسایل منزلشما تاثیر مثبتی میذاره. چه از لحاظ رنگ و چه از لحاظ متریالی که اونو متفاوت کرده.
این دیوار با نام‌های دیگری هم شناخته شده است: دیوار تاکیدی یا Accent Wall یا دیوار کانونی یا دیوار فیچر.

به چه دیواری دیوار تاکیدی می‌گویند؟

دیوار تاکیدی دیواری است که طراحی آن از طراحی‎های سایر دیوارهای اتاق متفاوت می‎باشد. این دیوار می‎تواند رنگ، بافت یا تکسچر خاصی به اتاق‎های شما دهد و حس و حال جدیدی به دکوراسیون‎تان اضافه نماید..مثلا یکی از دیوارهای اتاق نشیمن‌تان را در نظر بگیرید که سایه‎ی رنگی متفاوتی از رنگ دیوارها برای آن بکار برده شده است. این تفاوت تنها به کمک رنگ ایجاد نمی‎شود و شما می‎تواند از متریال، بافت، الگو و پترن یا هر چیز دیگری برای آن استفاده کنید. شما می‎توانید با کمک رنگ، کاغذ دیواری، آجر، سنگ مرمر و متریال‎های دیگر سطح دیوار تاکیدتان را بپوشانید.

دیوار تاکیدی برای چه فضاهایی واجب است؟

این دیوار برای اتاق‎هایی که هیچ گچبری یا ویژگی‏ معماری دیگری ندارند، بسیار ایده‌آل هستند یعنی اتاقی که تمام دویارها و فضا برجستگی خاص و متفاوتی نداشته باشد. شما برای ایجاد یک دیوار تاکیدی نیاز نیست که هزینه‏‌ی زیادی را بپردازید، همین که بتوانید آن را نسبت به سایر دیوارهای اتاق برجسته کنید، کافی است.

برای شروع کدام دیوار را به دیوارتاکیدی تبدیل کنیم:

برای پاسخ به این سوال شما باید ابتدا نقطه کانونی اتاق‎تان را پیدا کنید. نقطه کانونی دکوراسیون در واقع عنصری است که به هنگام ورود به اتاق، نگاه شما را به خود جلب کرده و متوجه آن می‌‏شوید. برای مثال شومینه یکی از انتخاب‎های بسیار رایج برای نقطه کانونی اتاق نشیمن می‎باشد و دیوار آن می‎تواند به عنوان دیوار تاکید بکار رود.

همینطور دیوار قفسه‎های توکار نیز در دکوراسیون خانه گزینه‏‌ی خوبی بدین منظور می‌باشد و می‌تواند قفسه‎های شما را برحسته کند.

دیوار پشتی تلویزیون یکی دیگر از گزینه‎های مناسب برای دیوار تاکیدی در اتاق نشیمن می‎باشد.

در یک اتاق خواب دیوار پشتی تخت انتخاب خوبی برای دیوار تاکیدی می‎باشد.

در مورد آشپزخانه نیز پیشنهاد ما به شما دیوار پشتی کابینت‎ها و سینک ظرفشویی است. این دیوار که در طراحی داخلی با نام بک اسپلش(backsplash) شناخته می‏شود، گزینه‎ی جالبی برای ایجاد دیوار تاکیدی در آشپزخانه است.

کدام دیوارها ترجیحا بهتر است تاکیدی نباشند؟

بیشتر طراحان داخلی توصیه می‎کنند که از دیوار پنجره یا درب به عنوان دیوار تاکیدی استفاده نکنید. اگر اتاق شما دارای پنجره‎ی بزرگ با ویوی دلنشین است، دیوار آن اصلا برای ایجاد دیوار تاکیدی مناسب نیست. زیرا که ممکن است دیوار تاکیدی نیز به نقطه کانونی اتاق تبدیل شود و بیشتر از ویوی پنجره به چشم آید. در این صورت دو نقطه کانونی می‌تواند مخاطب را گیج کند و باعث پریشانی شود. ولی با این حال هیچ قانون سفت و سختی برای آن وجود ندارد و اگر بنظرتان دیوار پنجره ایده‎ی مناسبی است، می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

در عکس‌های زیر نمونه‌هایی از انوع دیوارهای مجزا شده تاکیدی را میبینیم:

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب
0
سبد خرید
جستجو