همه باید کارت ویزیت داشته باشند، درست است؟ این بهترین راه برای معرفی و گسترش کسبوکارتان است. اما طرح کارت چه؟ چطور میتوانید کارتی با طراحی خاص و جذاب داشته باشید؟ آرت باکس در اینجا به بایدهای طراحی کارت ویزیت اشاره میکند که میتواند از دور ریخته شدن کارتتان جلوگیری کند.
بایدهای طراحی کارت ویزیت
کسبوکار و صنعتتـان را به خوبی به تصویر بکشید
اگر قبل از ارائه کارت ویزیت به شخص که میتواند به مشتریتان تبدیل شود، صحبتی بینتان رد و بدل نشده است، کارت ویزیت میتواند بهانهای برای شروع صحبت شود.
اطمینان حاصل کنید که تاثیر اولیه عمیقی بر فرد میگذارید.
مشتری باید قبل از رفتن به قسمت اطلاعاتتان در کارت ویزیت بداند که هستید و چه می:نید.
فونت: از فونت خوانا و سایز مناسب استفاده کنید.
شما حتماً میخواهید افراد کارت ویزیتتان را بخوانند، نه؟
فونتهایی را انتخاب کنید که ساده هستند.
معمولاً اندازه فونتهای کارتهای ویزیت بین 6 تا 10 انتخاب میشود.
کاغذی با وزن مناسب انتخاب کنید.
از کاغذهای سبک دوری کنید. کارت ویزیتتان قرار است دست به دست شود و در کیف پول گنجانده شود.
کاغذی انتخاب کنید که باعث نشود کارت ویزیتتان مچاله شود.
کارتی با طراحی خاص انتخاب کنید
شما میخواهید تصویر برندتان منحصر به فرد باشد. میخواهید قابل توجه باشد و دیده شود. متفاوت بودن بد نیست. ولی زیادهروی نکنید.
سعی کنید در هنگام انتخاب طرح کارت ویزیت بایدهای طراحی کارت ویزیت را در نظر بگیرید.
هنگام انتخاب طرح کارت ویزیت، این مسائل را بسنجید:
متریال متفاوت
اگر کارت ویزیتتان را روی یک ورقه آهنی نازک پرینت بگیرید چه؟
اگر مربی یوگا هستید، چرا کارت ویزیتتان را روی فومی شبیه تشک یوگا پرینت نگیرید؟
در انتخاب متریالی که برای کارت ویزیتتان انتخاب میکنید انعطاف داشته باشید.
البته سعی کنید همسو با برندتان پیش بروید.
انتخاب سایز کارت خاص
کارت میتواند اساساً هر سایزی که شما میخواهید باشد.
اما همیشه به یاد داشته باشید که این کارت قرار است کجا قرار گیرد.
در اکثر مواقع سر از کیف پول در میآورد.
سعی کنید سایز استاندارد را در نظر بگیرید و از آن کوچکترش را انتخاب کنید. (البته نه خیلی کوچکتر!!!)
فضای نوشتن
زمانیکه روی کارت ویزیت کار میکنید، به یاد داشته باشید که قرار دادن فضای خالی در پشت کارت میتواند کار جالب و خلاقانهای باشد.
مشتری میـواند از پشت کارت برای یادداشتبرداری استفاده کند.
حتی این کار میتواند برای کسبوکارهایی که چندین قرار با مشتری میگذارند مفید واقع شود.
میتوانند زمان مراجعات را در پشت کارت درج کنند.
کارت چند منظوره
هدف کارت ویزیت، راهنمایی مشتری به سمت شماست.
چرا از سمت دیگر کارت به عنوان بن تخفیف استفاده نکنید؟
یا برای اطلاعرسانی در مورد مراسم پیش رو؟
فقط به یاد داشته باشید که اندازه فونت نباید از 6 کمتر باشد.
فقط به مشتری یک ندای کوتاه بدهید. او میـواند اطلاعات تکمیلی را در وبسایتتان مطالعه کند.
دیده شوید
کاری کنید که کارت ویزیتتان انعکاسی از شما و کسبوکارتان باشد.
برگرفته از وبسایت MAYE CRATE
آرت باکس در اینجا شما را با بایدهای طراحی کارت ویزیت آشنا کرد.
اگر دلتان میخواهد با نبایدهای طراحی کارت ویزیت آشنا شوید، کلیک کنید.