کمپین تبلیغاتی به تبلیغاتی اشاره دارد که حول یک پیام متمرکز شدهاند. در کمپین تبلیغاتی از مجاری مختلف بازاریابی برای رساندن این پیام استفاده میشود. همچنین زمانبندی برای این کمپینها بسیار مهم است. تاثیری که این کمپینها در رشد نام برندها داشتهاند و البته قدرت نفوذشان باعث شده تا ما نام آنها را سال ها بعد از شروع کارشان هنوز به یاد داشته باشیم. امروز در آرت باکس به معرفی بهترین کمپینهای تبلیغاتی جهان میدروازیم. دلتان میخواهد بدانید برترین و جالبترین کمپینهای تبلیغاتی دنیا کدامند؟ با آرت باکس همراه باشید.
برترین و جالبترین کمپینهای تبلیغاتی دنیا کدامند؟
۱. نایکی
جالب است بدانید زمانی محصولات نایکی تنها مختص دوندگان ماراتن بوده است
بعد از مدتی، موج تناسب اندام در دنیا به راه افتاد
و کارشناسان فروش نایکی میدانستند که باید از این موقعیت استفاده کنند تا از رقیب سرسخت خود، ریباک (Reebok)، پیشی بگیرند.
در آن زمان فروش کفش ریباک بیشتر از نایکی بود.
اینگونه بود که در دهه ی ۱۹۸۰ نایکی کمپین تبلیغاتی «فقط انجامش بده!» را خلق کرد.
این کلید موفقیت آنها بود.
در سال ۱۹۸۸، فروش نایکی ۸۰۰ میلیون دلار بود
ولی در سال ۱۹۹۸ این عدد به ۹.۲ میلیارد دلار رسید.
«فقط انجامش بده» کوتاه، دل نشین و در بین مردم فراگیر بود.
مردم هر کجا که در حال ورزش کردن بودند میتوانستند آن را حس کنند و البته امروزه هم مردم این حس را میتوانند لمس کنند.
«می خواهی ۵ مایل بدوی؟ فقط انجامش بده!»
این شعاری است که میتواند به همه ی ما مربوط شود.
۲. فولکس واگن
از جمله برترین و جالبترین کمپینهای تبلیغاتی دنیا فولکس واگن است
خیلی از شرکت ها و متخصصین بازاریابی فولکس واگن (Volkswagen) را با عنوان «به کوچک بودن فکر کن» یاد می کنند.
در سال ۱۹۶۰ یک گروه تبلیغاتی بزرگ تصمیم گرفت به این سوال پاسخ بدهد که: چطور می توان طرز فکر مردم را در مورد یک ملت تغییر داد؟
برای مثال، آمریکایی ها همیشه تمایل داشتند ماشین های بزرگ تولید خودشان را خریداری کنند
به طوری که حتی ۱۵ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم هم اغلب آنها علاقه ای به خرید خودروهای کوچک آلمانی نداشتند.
حال این سوال مطرح می شود که تبلیغات فولکس واگن چطور نظر آنها را عوض کرد؟
آنها دقیقا به انتظارات مردم توجه کردند.«شما فکر می کنید محصولات ما کوچک هستند؟ بله، دقیقا همین طور است.»
آنها هیچ وقت تلاش نکردند تا آن چیزی را که نبودند نمایش بدهند.
۳. مارلبورو
تبلیغ انسان مارلبوروییِ این شرکت از سال ۱۹۵۵ شروع شد
«آیا می خواهید یک فرد آزاد باشید؟ می خواهید قوی باشید؟ آیا دوست دارید محدودیت ها را کنار بگذارید؟»
این تعریفی بود که آنها از یک انسان مارلبورویی ارائه دادند.
این تبلیغات موفق بودند چون یک زندگی ایده آل را به تصویر می کشید که خیلی ها آرزو داشتند آن را تجربه کنند.
پس فکر کردن به نیازهای زندگی مردم یا آنچه برای داشتن یک زندگی ایده آل به آن احتیاج دارند یکی از راه های موفقیت است.