رنگ میتواند یک ابزار ارتباط بصری مهم باشد که میتواند به طور صمیمانهای بر روانشناسی بیننده در سطحی نیمه هشیار تأثیر بگذارد. رنگ میتواند در تعیین یک ارتباط مصرفکننده با محصول داده شده یا کمپانی کمک کند و نقشی مهم در به خاطر ماندن برند در ذهن بیننده دارد. آرت باکس در اینجا شما را با روانشناسی رنگ در طراحی لوگو آشنا میکند.
آرت باکس مجموعه جالبی از انواع لوگوها را برای استفاده شما عزیزان آماده کرده است.
برای مشاهده لوگوها میتوانید به بخش لوگو آرت باکس مراجعه نمایید.
روانشناسی رنگ در طراحی لوگو
رنگ میتواند یک گوناگونی عظیم از احساسات و حتی خاطرات را بیرون بکشد.
روانشناسی رنگ در طراحی لوگو میتواند به فاکتورهایی مانند سن، ملیت، حرفه، علاقه، و اولویتهای شخصی بستگی داشته باشد.
از این رو این توضیح نمیتواند به اندازه کافی در استفاده صحیح از رنگ موثر باشد
شما باید به طور کامل درک دقیقی از هدف افراد مورد نظرتان داشته باشید.
برای مثال، زمان رویارویی با یک محصول جدید، رنگ و ظواهر بصری (93%) دیگر فاکتور ها مانند بافت (6%) و صدا و بو (1%) در ذهن مصرف کننده باقی میماند.
جالب است بدانید 85% از خریداران میگویند که رنگ یکی از دلایل اصلی آن ها برای انتخاب و خریدن یک محصول است.
تحقیقات نشان داده است که رنگ شناسایی یک برند را بیشتر از 80% بالا میبرد.
شما باید به طور عاقلانه ای شاخه های رنگی را در زمان طراحی یک لوگو مد نظر داشته باشید.
برای مشاهده لوگوها میتوانید به بخش لوگو آرت باکس مراجعه نمایید.
چگونه برای برند خود رنگ انتخاب کنیم؟
بر خلاف تصور برخی، طراحی یک برند کار بسیار زمانبر و مشکلی است.
شما مجبورید تعداد زیادی متغیر را در نظر داشته باشید،
همچنین باید بدانید چگونه تغییرات را به خوبی و به نسبتهای مناسب در جاهایی که نیاز است اعمال نمایید.
اگر شما بخواهید یک برند قدرتمند طراحی کنید:
تجارت شما قسمتی از تأمین و ارائه سرویس ها و خدمات مناسب و مطلوب برای راضی کردن مخاطب و مشتری خواهد شد.
شما میتوانید به فروش اتومبیل بپردازید
یا یک فروشنده مستقل باشید،
فنجان بفروشید
و یا تعمیرکار ساعت باشید.
داشتن یک برند قدرتمند هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت
در عوض ، باعث افزایش شانس شما برای دستیابی به موفقیت های بیشتر خواهد شد.
هنگام طراحی یک برند، شما مجبور خواهید بود نکات زیادی را در نظر داشته باشید.
یکی از این آیتمها رنگ است.
شما میتوانید یک لوگوی تک رنگ ، یک لوگوی دو رنگ و یا حتی لوگویی با بیش از دو رنگ داشته باشید .
هر رنگ بازگو کننده مطالب و نکاتی در مورد لوگوی مرتبط میباشد.
رنگها به طور ناخودآگاه چندین نوع پیام را منتقل میکنند.
در مقالههای بعدی نگاهی به رنگ های اصلی خواهیم انداخت و نمونههای قدرتمندی از برند را که رنگ در آنها نقش بسزایی داشته را معرفی خواهیم کرد.
با آرت باکس همراه باشید.
برای مشاهده لوگوها میتوانید به بخش لوگو آرت باکس مراجعه نمایید.
برگرفته از وبسایت آرتی