حتماً شما هم با شعار تبلیغاتی کمابیش آشنایی دارید و با شنیدن این عبارت تصویر خاصی از معنا و مفهوم آن در ذهنتان نقش میبندد. اما برایستی این عبارت چه مفهومی دارد؟ امروز در آرت باکس به شعار تبلیغاتی میپردازیم و به سوالاتی چون شعار تبلیغاتی چیست و یک شعار تبلیغاتی خوب باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟ میپردازیم.
شعار تبلیغاتی چیست و یک شعار تبلیغاتی خوب باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
قبل از اینکه بهترین شعارهای تبلیغاتی شرکتهای معروف را ببینیم،
بد نیست که بدانیم اصلا شعار تبلیغاتی چیست؟
چه چیزی باعث میشود که یک شعار از سایر شعارهای تبلیغاتی متمایزتر باشد و بیشتر در ذهن مشتری بماند؟
شعار تبلیغاتی چیست؟
انتخاب کردن یک متن تبلیغاتی مختصر و مفید، بسیار سخت است.
اینکه بتوانید یک محتوای احساسی نسبتا طولانی را در چند کلمه خلاصه کنید،
کاری بسیار سخت و زمانگیر است که هر کسی از عهدهی آن بر نمیآید.
این در واقع همان کاری است که شعارهای تبلیغاتی انجام میدهند؛ یک پیام کامل را در چند کلمه خلاصه میکنند.
با توجه به دانشنامهی کسبوکار وبسایت Entrepreneur.com، شعار تبلیغاتی، یک عبارت یا مجموعهای از کلمات است
که در کنار هم قرار گرفتهاند تا یک محصول یا شرکت را معرفی کنند.
به عبارت دیگر، شعارهای تبلیغاتی، همان بیانیههای مأموریت هستند
که در چند کلمه خلاصه میشوند.
شرکتها به همان دلیلی که لوگو دارند، شعار هم دارند
و آن دلیل چیزی نیست جز تبلیغات. لوگو، معرفی تصویری یک برند است و شعار، معرفی کلامی.
هر دو روش، بیشتر از نام یک شرکت یا محصول میتوانند توجه مشتری را جلب کنند.
علاوه بر این، به خاطر سپردن و درک مفهوم آنها راحتتر است.
هدف از انتخاب شعار چیست؟
هدف از شعار این است که پیام کلیدی شرکت را در ذهن مشتری حک کند.
به نحوی که اگر یک مشتری حتی همهی تبلیغات یک شرکت را فراموش کند، بتواند شعار آن را به یاد بیاورد.
یک شعار خوب چه ویژگیهایی دارد؟
۱. به یادماندنی باشد
۲. مزایای کلیدی محصول و شرکت را در بر بگیرد
۳. برند را متمایز کند
۴. احساس مثبتی دربارهی برند منتقل کند