طراحی یک لوگوی قوی، حرفهای و تاثیرگذار به این راحتیها که فکر میکنید نیست! این کار نیز همانند هر کار دیگری نیازمند آشنایی با اصول طراحی و فاکتورهای مهم در طراحی است. البته که هر کسی که اندکی با نرمافزارهای گرافیکی آشنایی داشته باشد میتواند یک لوگو طراحی کند. اما سوال اینجاست که آیا این لوگو نیازهای مصرفکننده آنرا برطرف خواهد کرد یا خیر. به احتمال زیاد پاسخ منفیست. یادتان باشد، باید کار را به کاردان بسپارید. در اینجا به نکات مهم در طراحی لوگوی قوی، حرفهای و تاثیرگذار از دید پل راند میپردازیم. برای مشاهده و دانلود لوگو به بخش لوگو آرت باکس مراجعه نمایید.
نکات مهم در طراحی لوگوی قوی، حرفهای و تاثیرگذار از دید پل راند
پل راند را میشناسید؟
او هنرمند آمریکایی و یک گرافیک دیزاینر است که به خاطر طراحی لوگوهایش مشهور است.
از جمله لوگوهای مشهوری که او طراحی کرده میتوان به لوگوی IBM ، UPS ، Enron, Morningstar، وستینگهاوس، ABC و شرکت NeXT (استیو جابز) اشاره کرد.
در واقع وقتی استیو جابز پل راند را برای طراحی لوگوی شرکت NeXT استخدام کرد به او ۱۰۰ هزار دلار پرداخت کرد.
وقتی پل راند میخواست آن را طراحی کند گفت که (در صورت پذیرفته نشدن طرح) فقط یک بار دیگر طراحی لوگو را تکرار میکند.
استیو جابز از او خواست چند مدل مختلف از لوگو طراحی کند.
اما پل راند نپذیرفت و گفت: من مشکل تو را حل میکنم و اگر (لوگو خوب بود) هزینهاش را بپرداز.
اگر نه میتوانی از افراد دیگری بخواهی آن را طراحی کنند.
پل راند با بروشوری ۱۰۰ صفحهای که شامل جزئیاتی از برند NeXT بود نزد استیو جابز بازگشت.
بعدها پل راند گفت که استانداردهای بنیادی که او در طراحی این لوگو ایجاد کرد، جهان طراحی لوگو را تغییر داد.
او گفت:
“اصول بنیادین یک لوگو شامل شناخت و سادگی در معنی آن است.
تاثیرگذاری لوگو به تمایز، قابلیت رویت، قابلیت انطباق، قابلیت بهخاطر سپردن، جهانشمول و بدون زمان بودن بستگی دارد.”
۷ گامی که پل راند هنگام طراحی یک لوگو در نظر میگرفت شامل موارد زیر میشود:
- آیا این لوگو قابلیت تمایز (با لوگوهای دیگر) را دارد؟
- آیا خوب دیده میشود؟
- آیا قابلیت انطباق (با موضوع کاری شرکت) را دارد؟
- آیا به خاطر سپرده میشود؟
- آیا جهانشمول است؟
- آیا به زمان وابسته نیست؟
و تنها زمانی که تمامی پرسشهای بالا مثبت بود باید آخرین سوال را بپرسید:
- آیا ساده است؟
حال با نکات مهم در طراحی لوگوی قوی، حرفهای و تاثیرگذار از دید پل راند آشنا شدید.
اگر برای کسب و کار خود نیاز به یک لوگوی حرفهای و تاثیرگذار دارید، وقت را هدر ندهید.
همین حالا با آرت باکس تماس بگیرید.