پرش به محتوا

هزینه طراحی لوگوی معروف‌ترین و معتبرترین شرکت‌های جهان چقدر است؟

هزینه طراحی لوگوی

برخی شرکت‌‌ها باور دارند که لوگو، نقش مهمی در برند سازی و ماندگار کردن برندشان در ذهن مخاطب بازی می‌‌کند. که البته باور درستی هم هست! این شرکت‌ها هزینه‌های فراوانی را برای طراحی لوگوی مورد نظرشان صرف می‌‌کنند و نتیجه بسیار رضایت‌بخشی هم حاصل می‌شود. اما گاهی شرکت هایی که هزینه بسیار کمی را برای طراحی لوگو پرداخته‌اند، تبدیل به برندهای غول‌پیکر در دنیای بازار می‌شوند. آرت باکس در این‌جا شما را با هزینه طراحی لوگوی معروف‌ترین و معتبرترین شرکت‌های جهان آشنا می‌کند.

شاید باورتان نشود ولی شرکت برتیش پترول ۲۱۱ میلیون دلار (بله میلیون دلار) برای برندسازی دوباره خود هزینه کرده است. که 4.6 میلیون دلار آن صرف طراحی لوگوی این شرکت شد. در حالی که کوکا کولا سال‌های سال است که از همان لوگوی معروف و قدیمی که رایگان برای این شرکت طراحی شد، استفاده می کند!

هزینه طراحی لوگوی معروف‌ترین و معتبرترین شرکت‌های جهان

لوگوی گوگل: یک لوگوی رنگارنگ و رایگان!

لوگوی گوگل
لوگوی گوگل

لوگوی اصلی گوگل در سال ۱۹۹۸ توسط سرگئی برین (یکی از موسسان گوگل) طراحی شد.

این لوگو بعدها چندین بار تغییر کرد.

اما طرح اولیه آن هم‌چنان دست‌نخورده باقی ماند.

البته جدا از تغییرات جالب و خلاقانه‌ای که به مناسبت‌های مختلف در این لوگو ایجاد می‌شود!

لوگوی پپسی: یک لوگوی یک میلیون دلاری!

لوگوی پپسی
لوگوی پپسی

لوگوی جدید پپسی در سال ۲۰۰۸ توسط گروه Arnell طراحی شد.

البته این هزینه شامل طراحی یک مجموعه اداری کامل با برند جدید بود.

می‌توانید در تصویر مشاهده کنید که این لوگو طی زمان دست‌خوش چه تغییراتی شده است.

لوگوی شبکه بی بی سی: یک میلیون و هشتصد هزار دلار!

لوگوی بی بی سی
لوگوی بی بی سی

لوگوی بی بی سی در سال ۱۹۹۷ بازطراحی شد.

به نظر نمی‌آید چنین طرحی، چنین هزینه‌‌بر باشد!

لوگوی کوکاکولا: رایگان!

لوگوی کوکاکولا
لوگوی کوکاکولا

لوگوی مشهور کوکاکولا در سال ۱۸۸۵ توسط Frank Mason Robinson ، حسابدار دکتر جان پمبرتون (مخترع کوکاکولا) طراحی شد.

رابینسون خط خوشی داشت.

او برای لوگوی کوکاکولا از دستخط شکسته استفاده کرد.

پمبرتون از طرح او بسیار خوشش آمد و طرح او، به عنوان لوگوی کوکاکولا تایید شد.

لوگوی نایک: 35 دلار

لوگوی نایک
لوگوی نایک

لوگوی نایک در سال ۱۹۷۵ توسط Carolyn Davidson طراحی شد.

هرچند این شرکت بعدها همانند گوگل و کوکاکولا، لوگوی خود را تغییر داد.

اما هیچ گاه طرح و ایده اولیه آن را کنار نگذاشت.

البته نایک تنها به همین ۳۵ دلار بسنده نکرد و چند سال بعد ۵۰۰ سهم از شرکت را هم به طراح لوگو بخشید.

سهامی که اکنون ۶۰۰ هزار دلار قیمت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب
0
سبد خرید
جستجو