پرش به محتوا

طراح لوگو باید چه سوالاتی را از سفارش‌دهنده بپرسد تا بهترین لوگو را طراحی کند؟

طراح لوگو باید

از لحاظ  فنی، هر کسی که اندکی با نرم افزارهای گرافیکی آشنایی داشته باشد و حتی بدون دانش اصول طراحی و خلاقیت می‌تواند یک لوگو ایجاد کند. طراحی لوگو نقطه شروع و هویت بصریِ کسب و کار شما و نیز طراحی خوب برای شما، ضمن ایجاد تصویر ذهنی ماندگار در ذهن مشتری‌هایتان، در توسعه تجارت و بازاریابی برای شما نقش بسزایی را ایفا می‌کند. و باعث می‌شود که لوگوی شما به درستی و در هر زمانی به خوبی دیده شود اما طراح لوگو باید چه سوالاتی را از سفارش‌دهنده بپرسد تا بهترین لوگو را طراحی کند؟ آرت باکس امروز به این سوال پاسخ می‌دهد.

یک طراح لوگو باید چه سوالاتی را از سفارش‌دهنده لوگو بپرسد تا بهترین لوگو را طراحی کند؟

این پرسش‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند:

پرسش‌هایی که مربوط به حوزه فعالیت سفارش‌دهنده هستند:

۱- خدمات یا محصولات‌تان را چگونه توصیف می‌‏کنید؟
۲- اهداف بلند مدت شرکت شما چیست؟
۳- چرا به لوگوی جدیدی نیاز دارید؟ اگر لوگوی دیگری دارید، علت سفارش دوباره شما چیست؟
۴- رقبای اصلی شما چه کسانی (چه شرکت‌هایی) هستند؟
۵- عامل تمایز شما از رقبای‌تان چیست؟
۶- محدوده سنی گروه هدف و مصرف‌کنندگان شما چیست؟

پرسش‌هایی که مربوط به طراحی لوگو هستند:

۷- آیا شرکت شما یک تگ لاین (tagline) دارد؟
اگر جواب مثبت است، آیا علاقه دارید که از تگ‌لاین‌تان در کنار لوگو استفاده کنید؟
۸- آیا تصویر ذهنی خاصی از لوگوی‌تان دارید؟
۹- آیا به رنگ خاصی علاقه دارید؟ آیا برند شما رنگ خاصی دارد؟
۱۰- از چه رنگی نمی‌توانیم استفاده کنیم؟
۱۱- اگر قرار باشد لوگوی شرکت‌تان را توصیف کنید از چه صفتی استفاده می‌کنید؟
۱۲- می‌خواهید چه پیام یا حسی به وسیله لوگوی شما به بیننده القاء شود؟
۱۳- ترجیح می‌دهید که لوگوی شما تایپ فیس باشد یا دست نویس؟
۱۴- از چه تایپوگرافی‌ای خوشتان می‎آید؟
مثال: اسکریپت، ضخیم، نازک، دست‌نوشت یا طراحی حروف
۱۵- از لوگوی شما قرار است کجا استفاده شود؟
مثال: چاپ، وب و …
۱۶- کاربرد اصلی لوگوی شما در کجاست؟
به عنوان مثال اگر کاربرد اصلی لوگو در فضای وب است، لوگوی افقی مناسب‌تر است.
۱۷- زمان تحویل پروژه یا همان deadline چه زمانی است؟
۱۸- بودجه اختصاص داده شده جهت طراحی لوگو چه مقدار است؟
۱۹- آیا نیاز به طراحی‌های دیگری در قالب یک مجموعه همراه با لوگوی جدیدتان دارید؟ مثال: کارت ویزیت، پاکت نامه، سربرگ و …
۲۰- چه نوع لوگوهایی برای شما جذابیت بیشتری دارد؟

برگرفته از وب‌سایت آرتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب
0
سبد خرید
جستجو