پرش به محتوا

بهترین پارک های تهران برای بچه ها

کودکان، نیازمند محیط هایی هستند که آنان را مخاطب قرار دهد، به چالش وادارد و جلب توجه کند تا آنها مشاهده کنند وبیاندیشند؛ با افزایش روزافزون جمعیت شهرها و تغییر سبک زندگی به آپارتمان نشینی، کمبود این فضا بیش از پیش احساس می شود. در حال حاضر پارک‌ها و فضاهای بازی خوبی در تهران دایر شده است که می‌تواند ساعات خوش را برای کودک شما فراهم آورد. در این مقاله بهترین پارک های تهران برای بچه ها اشاره خواهیم کرد. با آرت باکس همراه باشید.

بهترین پارک های تهران برای بچه ها

پارک لاله

پارک لاله

 

از بهترین پارک های تهران برای بچه ها پارک لاله هست
ما همیشه از سمت خیابون فاطمی وارد میشیم، پارکینگ مرکز خرید لاله، دقیقا روبروی در پارکه.
به محض ورود زمین بازی و زمین اسکیت هست اما پیشنهاد میکنم یه کم قدم بزنید تا برسید به حوالی مرکز نمایش های کانون پرورش، اونجا یه زمین بازی هست در یه فضای خیلی گسترده. در واقع چندین زمین بازی با فاصله دور هم چیده شدن.
یه محوطه اش فقط تاب داره. حدود بیست تا تاب. ما که تا حالا تو صف تاب سواری نموندیم.
زمین بازی های دیگه هم تفکیک سنی دارن. مثلا یه جا تاب و سرسره کوچولو داره، یه جا وسیله بازی برای بزرگترها.
البته اگه شما یه جا اون وسط ها بشینید، میتونید همه این زمین بازی ها رو ببینید و بچه معمولا از دیدرستون دور نمیشه مگر اینکه خودش بخواد!

دستفروش ها هم میان و بستنی، کتاب کودک یا اسباب بازی میفروشن.
اگر اسکیت یا دوچرخه هم برده باشید، به فاصله پنج دقیقه پیاده روی به پیست میرسید، انواع خوراکی و تنقلات هم که تو پارک لاله فراوونه.
خلاصه تو پارک لاله نه بیکار میمونید نه گرسنه.

یه چیز خیلی جالب دیگه هم حضور جوانان پارکور کاره، ما که وایمیستیم تشویق میکنیم اما بعضی ها هم غر میزنن که پارک جای این کارا نیست.

این بوستان از شمال به خیابان فاطمی، از جنوب به بلوار کشاورز، از غرب به خیابان کارگر شمالی (خیابان امیرآباد) و از شرق به خیابان حجاب محدود می‌شود. در همسایگی این بوستان، مرکز خرید لاله، موزه هنرهای معاصر، موزه فرش ایران و هتل لاله یا ” هتل کنتینانتال ” (سابق) واقع شده‌است

پارک جنگلی شهرک محلاتی

پارک جنگلی شهرک محلاتی

 

ورود به این پارک به دلایل عجیبی سخته اما وقتی واردش میشیم، وسایل بازی، امکانات پیک نیک، چشمه و آب روان، درختهای پربار و سرویس بهداشتی معمولا تمیز، در اختیارمون هست.
من اینجا رو برای بچه ها میپسندم چون میشه پایی به آب زد و با سنگ ریزه سد های کوچولو ساخت.

شهرک شهید محلاتی بین دامنه کوههای دارآباد و سوهانک قرار دارد و تقریبا تا نقاط مرتفع تپه های منطقه توسعه پیدا کرده است .شمال شهرک ارتفاعات قرار دارند و از جنوب نیز به اتوبان لشکرک منتهی میگردد . گفتنی است، پارک این شهرک چشم انداز منحصر به فردی به تهران دارد که هر ساله در ایام نوروز و تعطیلات میزبان هزاران مسافر و گردشگر ایرانی و خارجی می‌باشد.

بوستان مهرگان – شهرک نفت

بوستان مهرگان – شهرک نفت

 

این پارک هم از بهترین پارک های تهران برای بچه ها است. پارک محلاتی یا به قول بچه ها پارک طنابی. طبق تجربه من اینجا بهترین جا برای بالا رفتن از سازه های طنابیه.
کل پارک در محوطه ای با شیب زیاد ساخته شده. اما با سطوح مجزا طبقه بندی شده و هر طبقه فضای مسطح و بدون شیبی داره.
از بالا به ترتیب، محل پیاده روی و پیک نیک، زمین اسکیت(با تجهیزات اسکیت اگرسیو و نمایشی و کافه) زمین بازی، و بعد سه ردیف مجزا از سازه های طنابی قرار داره. که هرچی پایین میریم درجه سختیش بالاتر میره!

برای بچه های من که دوست دارن وسایل بازی چالش برانگیز باشه و تاب و سرسره رو هم به روش هایی غیرمعمول و غیر معقول استفاده میکنن، این سازه های طنابی خیلی جذابن.

آدرس: تهران، شهرک نفت، بزرگراه ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بلوار کنگان، خیابان بلوار آبادان، پارک مهرگان

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه

 

محل قرارگیری زمین بازی این پارک درنگاه اول جالبه، چون توی دره ساخته شده!
این پارک همیشه شلوغه اما وسایل بازی خاصی داره. مثلا زیپ لاین و بانجی جامپینگ و ….
من فقط یه بار رفتم اما برامون جالب بود.
۰۲۱-۸۸۹۶۰۰۵۲

راه های دسترسی

  • از شرق پارک: یادگار امام جنوب، بلوار ایوانک غربی
  • از غرب پارک: بلوار اشرفی اصفهانی شمال، خیابان استاد نظری، بعد از میدان استاد نظری
  • از غرب پارک: بلوار اشرفی اصفهانی، پونک، بلوار همیل

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

 

دورتا دور این دریاچه زمین های بازی متنوعی هست. ما تا حالا چندین ضلعش رو رفتیم و هربار برام هیجان داشته. وسایل بازی حرکتی جدید، (مثلا بچه رو به یه کش میبندن، کش رو خیلی زیاد میکشن و بعد ولش میکنن) شهربازی کوچولو، پرش از ارتفاع روی تشک های بادی، دستگاه های وی آر و خیلی چیزای دیگه رو اولین بار اطراف دریاچه تجربه کردیم.

سه چرخه خانوادگی و قایق پدالی هم خیلی لذت بخشه. بخصوص اگه در ایامی مثل نوروز برید که ایونت های مختلفی هم درحال برگزاریه.

اینجا میشه یه روز کامل رو پر کرد و حتی وقت کم آورد. تنوع خوراکی هم که بیداد میکنه و برای همه وعده های غذایی کلی گزینه وجود داره.

اگه بدونید چه ساعتی برید، جای پارک هم به راحتی گیر میاد.

آدرس دریاچه چیتگر: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، دریاچه چیتگر

سرزمین عجایب

سرزمین عجایت

 

برای ما فقط موقع جشنواره های تخفیفیش میصرفه. آخرین باری که رفتیم (بیشتر از یک سال قبل) با شارژ 70 هزارتومنی، میشد از حدود 80 درصد بازی ها استفاده کرد. همون حسی رو که از شهربازی رفتن زمان بچگی خودمون داشتیم، میشه در سرزمین عجایب تجربه کرد. استفاده از دستگاه های مختلف با اون همه نور و صدا برای بچه ها خیلی جالبه. بهترین بخشش هم وقتیه که با یه کیسه تیکت جمع شده میریم به غرفه جوایز.

البته اینجا جاییه که پدر و مادر باید از قبل حواسشون جمع باشه و حرفشون یکی! وگرنه به راحتی چند برابر تصور، پول خرج میشه. تنوع خوراکی و غرفه های فروش اکسسوری و اسباب بازی میتونن باعث خرج اضافه بشن.

آدرس: میدان پونک، بلوار اشرفی اصفهانی، بعد از پل همت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب
0
سبد خرید
جستجو