پرش به محتوا

ایده‌های تزیین میز شام شب یلدا

ایده‌های تزیین میز شام شب یلدا

یلدا به زمان بین غروب آفتاب از ۳۰ آذر (آخرین روز پاییز) تا طلوع آفتاب در اول ماه دی (نخستین روز زمستان) اطلاق می‌شود. مراسم سنتی‌ای که در این شب برگزار می‌شود در هر خانواده‌ای متفاوت است اما آنچه برای همه ما مشترک است یک شب‌نشینی در کنار خانواده و خوردن هندوانه و انار تنقلات دیگر است. البته که برای خیلی از ما تزیینات شب یلدای‌مان اهمیت فراوانی دارد و دل‌مان می‌خواهد زیباترین و جذاب‌ترین تزیینات را برای میهمانان‌مان فراهم کنید. امروز در آرت باکس در نظر داریم ایده‌های تزیین میز شام شب یلدا را شما نشان دهیم. با ما همراه باشید

ایده‌های تزیین میز شام شب یلدا

یلدا یعنی چه؟

واژهٔ یلدا ریشهٔ سریانی دارد و به معنای ولادت و تولد است. منظور از تولد، ولادت خورشید (مهر/میترا) است. رومیان آن را ناتالیس آنایکتوس یعنی روز تولد مهر شکست ناپذیر می نامند. ابوریحان بیرونی از این جشن با نام میلاد اکبر نام برده و منظور از آن را میلاد خورشید دانسته است.

تزیینات یلدایی آرت باکس را این‌جا ببینید

تاریخچه جشن

یلدا و جشن هایی که در این شب برگزار می شود، یک سنت باستانی است. مردم روزگاران دور و گذشته، که کشاورزی، بنیان زندگی آنان را تشکیل می داد آنان ملاحظه می کردند که در بعضی ایام و فصول روزها بسیار بلند می شود و در نتیجه در آن روزها، از روشنی و نور خورشید بیشتر می توانستند استفاده کنند. این اعتقاد پدید آمد که نور و روشنایی و تابش خورشید نماد نیک و موافق بوده و با تاریکی و ظلمت شب در نبرد و کشمکش اند. مردم دوران باستان و از جمله اقوام آریایی، از هند و ایرانی – هند و اروپایی، دریافتند که کوتاه ترین روزها، آخرین روز پاییز و شب اول زمستان است و بلافاصله پس از آن روزها به تدریج بلندتر و شب ها کوتاهتر می شوند، از همین رو آنرا شب زایش خورشید نامیده و آنرا آغاز سال قرار دادند. بدین سان در دوران کهن فرهنگ اوستایی، سال با فصل سرد شروع می شد و در اوستا، واژه Sareda, Saredha «سَرِدَ» یا «سَرِذَ» که مفهوم «سال» را افاده می کند، خود به معنای «سرد» است و این به معنی بشارت پیروزی اورمزد بر اهریمن و روشنی بر تاریکی است.

تزیین راحت هندوانه برای شب یلدا را این‌جا ببینید

تزیین هندوانه شب یلدا به شکل کوسه را این‌جا ببینید

تزیین هندوانه به شکل قوری را این‌جا ببینید

ایده‌های تزیین میز شام شب یلدا

با این تزیینات فوق‌العاده زیبا و خاص می‌توانید میز یلدایی مدرن و امروزی و خاص و فوق‌العاده بچینید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب
0
سبد خرید
جستجو