پرش به محتوا

درست کردن جعبه کادو

درست کردن جعبه کادو

درست کردن جعبه کادو شاید در ابتدا سخت یا حتی غیرممکن به نظر برسد ولی باید بدانید ابداً کار دشواری نیست و شما به راحتی می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. امروز در آرت باکس در نظر داریم درست کردن جعبه کادو را به شما نشان دهیم. با ما همراه باشید

یک جعبه کادو چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اگر در نظر دارید خودتان جعبه هدیه را بسازید توجه به چند نکته می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.

اولین نکته انتخاب مقوای مناسب است. برای ساختن جعبه معمولاً از مقوای فابریانو استفاده می‌شود. این مقواها معمولاً در فروشگاه‌های لوازم تحریر فروشی یا شهرکتاب‌ها در استند در معرض دید مشتری‌ها قرار داده می‌شوند و در سایزها و رنگ‌های مختلف قابل خریداری هستند.

 

 

اگر می‌خواهید جعبه محکم‌تری داشته باشید باید از مقوای ضخیم‌تر استفاده کنید و یکی از گزینه‌های فوق‌العاده برای ساختن جعبه‌های ضخیم و محکم، مقواهای طرح‌دار آرت باکس هستند که ضخیم و دو رو هستند و می‌توانید این‌جا طرح‌ها را مشاهده نمایید.

نکته دوم چسب است. چسبی که می‌توانید برای ساختن جعبه استفاده کنید چسب مایع معمولی، چسب دوطرفه، چسب ماتیکی و هر چسب دیگری که کار کردن با آن برای شما راحت است را شامل می‌شود. ما در آرت باکس معمولاً از چسب دو طرفه یا چسب ماتیکی برای ساختن جعبه استفاده می‌کنیم.

 

 

قیچی و کاتر و خط‌کش و یک وسیله تیز برای خط تا می‌تواند بسیار مهم باشد. این وسیله می‌تواند پشت کاتر یا چاقو یا حتی خودکاری که دیگر نمی‌نویسد هم باشد.

نکته بعدی که توجه به آن اهمیت فراوانی دارد توجه به اندازه هدیه و بنابراین جعبه‌ای است که در نظر دارید بسازید. اندازه‌های هدیه را به دقت با خط کش یا متر اندازه بگیرید. طول، عرض و ارتفاع هر سه اعدادی هستند که باید برای ساختن جعبه بدانید. حال باید تصمیم بگیرید که سطح مقطع جعبه چه اندازه‌ای داشته باشد. شاید دل‌تان می‌خواهد هدیه در جعبه کیپ شود و یا شاید دوست داشته باشید هدیه چند سانت از لبه‌های جعبه فاصله داشته باشد.

دقت کنید که طول و عرض سطح مقطع جعبه توسط طول و عرض هدیه مشخص می‌شود و ارتفاع هدیه در واقع ارتفاع لبه‌های جعبه است.

نکته بعدی توجه به اندازه در جعبه است و این دقیقاً همان جایی است که معمولاً افراد را در زمان ساختن جعبه دچار مشکل می‌کند. دقت کنید که سطح مقطع خود جعبه هر اندازه‌ای که دارد، سطح مقطع در جعبه هم در طول و هم در عرض باید به اندازه ۳ میلیمتر از آن بزرگتر باشد.

درست کردن جعبه کادو

به تصویر بالا دقت کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید برای ساختن این جعبه از روشی فوق‌العاده راحت و مفید استفاده شده است. در این روش برش و اتلاف مقوا به حداقل می‌رسد. کافیست چهار گوشه مقوار را از هر سمت به یک اندازه علامت و برش بزنید و با چسب این قسمت‌ها را به بدنه جعبه بچسبانید.

حتماً به این نکته توجه کنید که همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، طور و عرض سطح مقطع درب جعبه باید به اندازه ۳ میلیمتر از سطح مقطع خود جعبه بزرگتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب
0
سبد خرید
جستجو