پرش به محتوا

دیوارهای تاکیدی رنگی!

اولین و ساده‌ترین روش برای ایجاد دیوار تاکیدی استفاده از رنگ است. اینجوری با کمترین هزینه میتونین دیوار تاکیدی منزلتونو مجزا کنین. ما در ادامه به شما کمک میکنیم که چه رنگی رو بهتره با توجه به فضای منزلتون انتخاب کنین و این رنگو به کدوم دیوار بزنین.

چطور رنگ دیوار تاکیدی را انتخاب کنیم؟

اگر تمامی دیوارهای شما را یکرنگ است، با انتخاب رنگ متفاوت برای یکی از دیوارها حس و حال جدیدی به اتاق‎تان بدهید. البته رنگی که انتخاب می‎کنید به دکور فعلی‌تان و جوی که می‌خواهید بسازید، بستگی دارد. رنگهای تیره فضای چشمگیر و دراماتیکی می‌سازند در حالی که رنگهای روشن می‎تواند دکوراسیون ملایم و آرامش‌بخشی ایجاد کنند.
شما برای انتخاب رنگ دیوار تاکید باید به رنگ سایر دیوارهای اتاق نگاهی بیندازید. شما می‌توانید رنگی از خانواده‏‌ی رنگ دیوارهای اتاق یا رنگی کاملا متضاد با آن‎ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما دارای دیوارهای آبی کمرنگ هستید، می‎توانید از رنگهای آبی تیره، بنفش مایل به آبی یا سبز مایل به آبی استفاده کنید. همینطور می‌توانید برای ایجاد فضایی جسورانه و بولد می‌توانید از رنگهای نارنجی یا هلویی استفاده کنید. اگر دیوارهای شما رنگ خنثی دارند، از دکور فعلی‌تان الهام بگیرید و رنگ تاکیدتان را از رنگ‎های موجود در اتاق انتخاب کنید.

کدوم دیوارو رنگ کنیم؟

برای پاسخ به این سوال شما باید ابتدا نقطه کانونی اتاق‎تان را پیدا کنید. نقطه کانونی دکوراسیون در واقع عنصری است که به هنگام ورود به اتاق، نگاه شما را به خود جلب کرده و متوجه آن می‌‏شوید. برای مثال شومینه یکی از انتخاب‎های بسیار رایج برای نقطه کانونی اتاق نشیمن می‎باشد و دیوار آن می‎تواند به عنوان دیوار تاکیدی بکار رود.

همینطور دیوار قفسه‎های توکار نیز در دکوراسیون خانه گزینه‏‌ی خوبی بدین منظور می‌باشد و می‌تواند قفسه‎های شما را برحسته کند.

دیوار پشتی تلویزیون یکی دیگر از گزینه‎های مناسب برای دیوار تاکیدی در اتاق نشیمن می‎باشد.

در یک اتاق خواب دیوار پشتی تخت انتخاب خوبی برای دیوار تاکیدی می‎باشد.

در مورد آشپزخانه نیز پیشنهاد ما به شما دیوار پشتی کابینت‎ها و سینک ظرفشویی است. این دیوار که در طراحی داخلی با نام بک اسپلش(backsplash) شناخته می‏شود، گزینه‎ی جالبی برای ایجاد دیوار تاکیدی در آشپزخانه است.

 

در عکس‌های زیر نمونه‌هایی از انوع رنگ‌هایی که دیوارها را مجزا کرده میبینیم:

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
حساب
0
سبد خرید
جستجو